Naukę języka obcego warto rozpoczynać w jak najmłodszym wieku, wielu naukowców twierdzi wręcz, że dzieci należy oswajać z językiem obcym już w wieku niemowlęcym. Ma to pomóc w lepszym przyswajaniu słownictwa, w łatwiejszym formułowaniu wypowiedzi w języku obcym czy w wykreowaniu właściwego akcentu w przyszłości. Jeśli rodzić przegapił okres niemowlęcy, oswajanie dziecka z językiem obcym można rozpocząć w dowolnie innym momencie wczesnego rozwoju dziecka, wystarczy jedynie znaleźć właściwą szkołę językową. A jak tego dokonać? Poniżej przedstawiamy krótkie zestawienie tych aspektów, na które warto zwrócić szczególną uwagę podczas poszukiwania szkoły językowej odpowiadającej potrzebom danego dziecka.

Podstawą dobrego kształcenia jest odpowiednie doświadczenie. W poszukiwaniu zajęć angielskiego dla dzieci w takim mieście jak Warszawa, gdzie znaleźć można wiele różnych szkół językowych, najlepiej skupić się na tych szkołach i tych zajęciach dla dzieci, które prowadzone są przez doświadczonych lektorów języka angielskiego. Dzięki temu istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że czas poświęcony na naukę języka nie będzie czasem zmarnowanym, a wypracowane przez danego lektora lub konkretną szkołę metody nauki będą bardziej skuteczne niż w przypadku klasycznego kursu językowego.

Kwestia druga to możliwość wyboru grupy, tak pod względem zaawansowania językowego, jak i wieku uczestników. Poza tym dobrze jest, gdy angielski dla dzieci odbywa się w małych grupach, w których nauczyciel może skupić się na bezpośrednim kontakcie z każdym uczniem. Najlepiej gdy grupy językowe są nieliczne, uczniowie są w podobnym wieku oraz ich znajomość danego języka obcego jest na zbliżonym do siebie poziomie. Jeśli dziecko zna już podstawy danego języka, na zajęciach podstawowych może zwyczajnie się nudzić, chyba że są to dzieci małe, w wieku przedszkolnym, a sama nauka ma charakter stricte zabawowy.

Dobry kurs językowy dla dzieci zawsze powinien odbywać się pod nadzorem metodyka. Poza tym angielski dla dzieci w wieku przedszkolnym powinien być objęty konkretnym programem nauczania, dzięki któremu rodzic będzie wiedział, czego na danym kursie nauczy się jego dziecko. Przy okazji warto sprawdzić, w jaki sposób będą kontrolowane postępy nauki. Czy program nauczania przewiduje jakąś formę sprawdzenia wiedzy i umiejętności językowych dzieci i jak mają wyglądać przyszłe kontakty na linii rodzic-nauczyciel. Dobre szkoły mogą pochwalić się różnego rodzaju rekomendacjami, w praktyce najwięcej zależy od umiejętności lektorów i stosowanych przez nich metod nauczania.