Często wykonujemy prace przy samochodzie i musimy podnosić go, by dostać się pod spód? A może prowadzimy mały warsztat i chcemy ułatwić sobie nieco pracę? W każdym z tych przypadków przyda się nam dobry podnośnik pneumatyczny. Dzięki niemu praca będzie łatwiejsza i bezpieczniejsza, a także o wiele bardziej komfortowa. Sprawdzamy, jakie zalety ma takie urządzenie oraz w jaki sposób wygląda jego obsługa.

Zalety podnośników poduszkowych typu "bałwanek"

Jeżeli często oddajemy auto do warsztatów, zapewne widzieliśmy już kiedyś taki podnośnik na własne oczy. Poprzez charakterystyczny wygląd, jaki przyjmuje po napompowaniu sprężonym powietrzem, nazywany jest także podnośnikiem bałwankowym. Przykładem może być model 2T - GSP2, bardzo chętnie używany w różnych warsztatach samochodowych i dostępny w sklepie internetowym https://felgeo.pl/product-pol-40670-Podnosnik-Pneumatyczny-Poduszkowy-Maly-Balwanek-2T-GSP2-STIX-Grafit.html. Udźwig tego podnośnika pneumatycznego to aż dwie tony, przez co nie będzie miał najmniejszego problemu z uniesieniem nawet wyjątkowo ciężkiego pojazdu. Można używać go zarówno w profesjonalnym serwisie, jak i w przydomowym garażu. Jedynym wymogiem jest posiadanie sprężarki, która przydaje się także do innych zastosowań (malowanie natryskowe, zasilanie kluczy udarowych). Podnośnik pneumatyczny znacznie ułatwia wszelkie prace, ponieważ nie musimy męczyć się podnoszeniem samochodu ręcznie ani tracić na to czasu.

Działanie i zalety podnośnika pneumatycznegoSposób używania podnośnika bałwankowego

Wszelkie podnośniki typu pneumatycznego, jak również model 2T - GSP2, obsługuje się wyjątkowo prosto. Na początku należy podłączyć wąż od przenośnego kompresora bądź instalacji sprężonego powietrza w warsztacie. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie podnośnika pneumatycznego pod pojazdem, tak by jego punkt podnoszący trafił w odpowiednie miejsce podłogi auta. Aby pojazd nie mógł się zsunąć ani przemieścić, punkt podnośnika jest dodatkowo obłożony antypoślizgową, karbowaną gumą. W celu uniesienia pojazdu do góry należy otworzyć zawór sprężonego powietrza, którego ciśnienie powinno zawierać się w przedziale od 6 do 8 atmosfer (bar). W tym momencie podnośnik pneumatyczny uniesie się ze spoczynkowej wysokości 15 cm do roboczej, wynoszącej 32 cm. Dzięki solidnej, spawanej konstrukcji oraz mocnym miechom praca pod uniesionym pojazdem jest całkowicie bezpieczna.
Jak widać, używanie podnośnika tego typu jest bardzo łatwe i posiada on mnóstwo zalet. Przede wszystkim jest solidny, bezpieczny i prosty w użyciu. Dzięki niemu nie musimy wkładać żadnego wysiłku fizycznego w podniesienie auta. Przyda się on więc zarówno w profesjonalnym serwisie, jako uzupełnienie dla podnośnika kolumnowego, jak również jako podstawowy podnośnik w przydomowym garażu.